Toda ljudje ne molčijo. Govorijo na glas in govorijo povsod. Vsi govorijo o krivici Janši, njegovim otrokom, njegovi družini, njegovim političnim sopotnikom. Tisti, ki ne govorijo, so prestrašeni. Se bojijo.

Žal o tej krivici ne spregovorita ne varuhinja človekovih pravic in ne predsednik države. Dve osebi, ki naj  bi jih bila ena sama milost in pravičnost. Dve osebi, ki sta občutljivi do krivic v Afriki, v Bosni, na Balkanu,… Ki sta občutljivi do krivic na splošno in povsod po svetu, nočeta reči jasne in nedvoumne besede o konkretni krivici konkretni osebi v njuni državi. Kot da nista naša zastopnika, čeprav sta bila izvoljena od nas in za nas. Celo prisegla sta, da bosta spoštovala ustavni red, človekove pravice, …

Vsi, ki v primeru obsodbe Janše pozivajo na spoštovanje pravne države, t.i. pravne države, prikrito oz. kar odkrito zagovarjajo to sodno krivico Janši in njegovi družini. Ti ne govorijo, da je potrebno spoštovati pravičnost, da veljajo pravila za vse enako, da zakoni veljajo za vse enako. Ti zahtevajo od nas, da tudi v primerih, ko sodišča obsodijo po krivici in za dejanja, ki niso bila storjena, ne protestiramo in ne obsojamo nepravičnih ravnanj institucij. Da z njimi ne bi smeli javno polemizirati in izražati nestrinjanje.

Toda tako spoštovanje institucij pravne države ni zapisano nikjer, tega ustava ne zahteva od nikogar. Mi nimamo varuha za spoštovanje institucij pravne države. Imamo pa varuha človekovih pravic, ki mora državljane zaščititi pred delovanjem institucij pravne države. Kar 1/3 naše ustave je posvečena tej zaščiti državljana. Pa niti Pahor niti varuhinja o tem ne spregovorita. O tej krivici molčita ali pa se izgovarjata.

Nedavno je Janković, ki so ga mediji v prejšnjem volilnem ciklusu v nekaj tednih uspeli slovenski javnosti prodati kot rešitelja, pred njim so tako ustoličili tudi Pahorja, izjavil, da se ti ne more nič zgoditi, če si proti Janši. Ta izjava Jankovića v praksi, žal, drži.

Če to izjavo pogledamo z druge strani, potem se ti lahko zgodi vse, karkoli, če si z Janšo. Ta izjava nekdanjega izbranca režima, Jankovića, pove,  da v tej državi ni pravičnosti, ni nepristranskosti, ni enakosti pred zakonom. Če si Janša ali z Janšo, si enostavno določen, da se ti bo sodilo in te obsodilo – ne pravično, ne nepristransko, ampak drugače in pravnomočno. Ni se še končal indični proces proti Janši v zadevi Patria, že sta proti njemu sprožena 2 nova.

Spoštovanje institucij take pravne države zahtevajo od nas tisti, ki so zlorabili pravo in pravno državo za izločitev političnega nasprotnika. To zahtevajo tisti, ki imajo od tega neposredne politične in druge koristi. Celo jasno povedo, da tudi v primeru, če sodba pade, ne bodo storili nič za popravo političnih krivic. Nič, saj je za njih vse legitimno in legalno.

Taisti govorijo celo o drugačni politični kulturi. Mi govorimo, da morajo imeti vsi enake možnosti, enake izhodiščne možnosti, da morajo pravila veljati za vse enako, da morajo delovati država in njene institucije pravično, …. Zadnji zmagovalec parlamentarnih volitev, Cerar, pa govori o drugačni politični kulturi. Torej o čem? Kaj je to? Da nas bodo odslej lahko po krivem pravnomočno obsojali? Da bodo velike svinjarije imele še naprej domovinsko pravico. In da krivic, tudi zadnje volilne, nimajo namena popraviti.

Če bomo tiho, bodo Cerar in njegovo zaledje dejansko uveljavljali to drugačno politično kulturo. Ne samo pri Janši, ampak pri vseh nas, ki ne bomo deli njihovih omrežij. Za njih bo veljal privilegij odločanja o sprožitvi ali nesprožitvi postopka, o obsodbi ali neobsodbi, o neuporabi dejstev ali uporabi indicev. Za njih privilegij, da nam solijo pamet s poštenostjo in pravno državo, čeprav dejstva govorijo drugače, za nas pa v imenu ljudstva nore kazni za nekaj, kar se niti v mislih ni zgodilo.    

Tudi zato gre in tudi zato moramo vztrajati. To je točka preloma. Svoboda JJ, svoboda TK, poprava krivic vsem po krivem obsojenih.

Jože Tanko