Morda smo upali, da deluje bančni sistem. A stari dobri bankirji le krožijo iz banke v banko. Ob tem pa skrbijo, da je denar vedno na voljo enim in istim, tistim ki ves čas zagovarjajo nacionalni interes, ob tem pa podjetja bankrotirajo ali olastninijo, na koncu pa vse propade, saj jih vodita samo denar in dobiček, ne pa dobro delo in uspešnost podjetja. 

 

Slovenke in Slovenci pa smo ob pomoči režimskih medijev pozabili, da smo banke že večkrat sanirali in si takrat obljubili: »Nikoli več.« Za bančne luknje in divje lastninjenje je bilo vloženih veliko ovadb, pravosodje pa nič. Nihče ni bil kaznovan, nihče zaprt. Minejo leta, pa smo spet na tem, le da je vsakič potrebnih več milijard kot prej. In ko se v času vlade JJ, le obeta da bo kdo le kaznovan, je potrebno narediti vse, da se to ne zgodi. In res se je zgodilo vse potrebno. Sodna farsa po imenu Patria že šest let vpliva na skoraj vsako stvar v političnem življenju v naši državi.

 

Slovenija ni pravna država, trenutno se tej tudi ne približuje, prav nasprotno, je na poti nazaj v čase, za katere smo menili, da so za nami. Postopek proti Janezu Janši ni edini primer kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin po osamosvojitvi, je pa najbolj  usoden za celotno Slovenijo, ker posega v demokratično ureditev države, saj postavlja pod vprašaj legitimnost predčasnih julijskih volitev v državni zbor.

 

Zagovorniki sodstva nenehno ponavljajo, da je kritika odločitev sodišč nedopustna. Ta trditev je nesmiselna. Ne samo, da je kritika delovanja sodnikov dopustna, javnost ima pravico in tudi dolžnost, da kritično spremlja delo sodne veje oblasti, tudi delo sodnikov v sodniški dvorani. V Sloveniji je to še toliko bolj pomembno, ker se ločitev vej oblasti, izvršne, zakonodajne in sodne, ne izvaja dosledno. 

 

V režimskih medijih so trdil, da SDS ne bo sodelovala pri delu v DZ, kar je laž. V SDS nikoli nismo rekli, da ne bomo sodelovali pri delu v Državnem zboru in da ne bomo člani delovnih teles. Odločili pa smo se, da ne bomo prevzeli predsedniških in podpredsedniških funkcij, razen v delovnih telesih, ki so nadzorna in nam pripadajo. Delali bomo tako kot doslej, odgovorno in pošteno.

 

Se je pa na prvi izredni seji DZ prvič v zgodovini zgodilo, da je sistem varnostnih in obveščevalnih služb ostal popolnoma brez nadzora, kajti koalicija je s svojim glasovanjem preprečila, da bi vzpostavili parlamentarno komisijo, ki ima edina pooblastila za vsebinski nadzor nad delom obveščevalnih in varnostnih služb Slovenije. V Sloveniji je uveljavljen sistem, da je obveščevalna služba vezana neposredno na predsednika vlade oziroma njegov kabinet, v tem primeru na Mira Cerarja. Predlog, da se komisije ne imenuje je prišel iz njegove stranke, kar odpira številna vprašanja, povezana z vprašanji demokracije, nadzora in tudi etike. Dejstvo je, da je v Sloveniji žal pravna in politična kultura takšna, da je v parlamentu v vsakem sklicu kar nekaj nekdanjih predstavnikov SDV, torej tajne policije totalitarnega režima in nekateri od njih so bili celo predsedniki komisije za nadzor nad delom varnostnih in obveščevalnih služb. Tudi zato ni čudno, da se o minulih obdobjih nič ne razve.

 

Uradni rok, za katerega je rečeno, da se bo čakalo na oblikovanje te komisije, je odločitev o mandatu predsednika SDS Janeza Janše. »Že to, da tak proces poteka v tem parlamentu in da se to navede kot nek razlog, je nekaj, kar to države pokaže v zelo čudni luči, kot nekaj, kar nima nobene zveze z demokratično Evropo in evropskimi vrednotami in sodi v drug prostor in čas, precej bolj proti vzhodu in 50 let nazaj. Gre le za izgovor, zato da parlamentarnega nadzora ni. Če je kaj v interesu slovenske demokracije, je to, da se čim prej uveljavi parlamentarni nadzor in da se ostale stvari, povezane s tem, lahko mirno uredijo kasneje.

 

Spoštovani,

 

pred sodiščem se zbiramo, ker zahtevamo pravično in pošteno sojenje. Pravično in pošteno družbo. Ne more pravosodje samo odločati, da bo nek postopek začela na podlagi novinarskega vprašanja, drugega na podlagi klevetanja, tretjega na podlagi indicev, tam kjer obstajajo dokazi, pa postopka sploh ne bodo začeli, ker nihče ni vložil ovadbe. Želim si, da bi se v Sloveniji sodilo na podlagi dokazov in ne na podlagi političnega prepričanja. 

 

Zato je potrebno narediti vse, kar je po ustavi dopustno, da se vzpostavi vladavina prava in da se Slovenija otrese starih totalitarnih vezi. Nujno je, da se sodstvo  osvobodi, da sodi neodvisno po pravnih normah veljavnih v demokratičnih državah, kar  pomeni, da sodi na podlagi verodostojnih dokazov in prič in ne deluje po navodilih. Prvi korak k temu je, da Janeza Janšo izpusti iz zapora in se sodba razveljavi.

 

Za pravično, pošteno, svobodno Slovenijo. Svoboda Janši, svoboda Sloveniji.