Pravo ni nad demokratičnimi standardi in načeli, pač pa mora biti v službi njihovega varovanja

Spoštovane vztrajnice, spoštovani vztrajniki, dragi prijatelji.

Hvala za priložnost, da vas lahko ponovno nagovorim.  Tokrat pred stavbo, ki naj bi poosebljala demokracijo, demokratičen način odločanja preko od ljudstva izvoljenih predstavnikov. Slovenija naj bi spadala v eno od tistih držav, v kateri  ima oblast ljudstvo. Vsaj tako piše v naši Ustavi. Ena od najbolj demokratičnih oblik odločanja ljudstva pa je neposredno odločanje, na voliščih. Tako odločamo, ko odločamo na referendumih in takrat, ko volimo poslance, predsednika države, župane. Tudi zato je odgovornost slednjih največja, saj odgovarjajo neposredno tistim, ki so jih izvolili. Iz tega razloga  morajo biti pri svojih odločitvah še posebej pazljivi, saj morajo ves čas delovati v duhu demokracije in v interesu  tistih, ki so jim zaupali mandat.

Sedanja parlamentarna oblast, ki jo predstavljajo poslanke in poslanci Cerarjeve stranke SMC, SD in DeSUS pa ne odloča vedno tako, kot od nje velevajo formalni in občečloveški demokratični standardi.

Primerov  iz zadnjih dveh let je veliko.

Naj izpostavim samo najhujšega med njimi,  kjer je 58 poslancev SMC, SD in DeSUS leta 2014 grobo poteptalo slovensko ustavo in zakone, ko je na protiustaven način odvzelo mandat izvoljenemu poslancu, ki je ( mimogrede)  dobil več  glasov kot vsi štirje predstavniki  Zavezništva skupaj. Med njimi je bil tudi predsednik Državnega zbora g. Brglez. Čeprav je takrat nekaj besedičil o tem, da bo odstopil, če sodišče odloči drugače, tega seveda ni storil. In Ustavno sodišče je seveda odločitev 58 poslancev SMC, SD in DeSUS takrat izničilo in poslancu vrnilo mandat.  

Od takrat dalje predsednik Državnega zbora ne uživa nobene kredibilnosti več.  V očeh javnosti deluje kot absolutistični vladar in ne kot eden od 90-ih predstavnikov v službi ljudstva. Kajti ljudstvo mu mandata za take in podobne odločitve ni podelilo. Predvsem pa njemu, niti ostalim 57 poslancem SMC, SD in DeSUS ni podelilo mandata za zlorabo poslanske funkcije.     

Takrat smo  naivno mislili, da je bilo doseženo dno. Kako smo se zmotili. Pred nekaj dnevi  je isti predsednik DZ s samovoljnim ravnanjem preprečil zbiranje podpisov za začetek postopka presoje posameznih zakonov na referendumu. Tako kot pri protiustavnem odvzemu mandata, se je tudi tokrat oborožil s pravnimi mnenji. Pa pri tej absolutistično arogantni potezi predsednika DZ sploh ne gre za pravno vprašanje. Gre za razumevanje demokracije. Kajti pravo ni nad demokratičnimi standardi in načeli, pač pa mora biti v službi njihovega varovanja.  In če tega ne razume eden od najvišjih predstavnikov države, potem smo lahko resno zaskrbljeni. Kaj lahko pričakujemo naslednjič? Da ne bo razpisal volitev, ker bi lahko posamezniki, ki bi bili na njih izvoljeni, po njegovem lahko zlorabili oblast? Kako pa se sploh lahko zlorabi pravica do odločanja na referendumu? Tako, kot je to storilo 58 poslancev SMC, SD in DeSUS leta 2014 s protiustavnim odvzemom mandata poslancu, gotovo ne, saj ustava in zakon preprečujeta odločanje o posameznih vprašanjih.

Če ljudje želijo odločati na referendumu, izrazijo to voljo in izpolnijo formalne pogoje, potem jim te pravice noben oblastnik ne sme odvzeti. 

Slovenija ne bo svobodna in ne demokratična, dokler bodo najvišje položaje v parlamentu, vladi in pravosodju zasedali ljudje, ki so dokazano (sodišča so odpravila njihove odločitve), zavestno in z direktnim namenom delovali protiustavno in protizakonito, s tem pa tudi daleč od demokratičnega načina delovanja.

Torej je potrebno vztrajati.

Za demokracijo!

Za svobodo!

Za Slovenijo!