Trend SUVjev
Najprej veliki za veliko denarja, zdaj prihajajo mali, za manj, ne pa za malo denarja.
Takšni avtomobili ne morejo biti skrajno poceni, ker je vseeno potrebno prilagoditi mehaniko, da so lahko malo višje od tal in še vedno razmeroma varni na cesti. Lep primer je 'poceni' dacia duster, ki z osnovno ceno res preseneča, ampak če želite, da je spredaj vsaj nek spodoben motor, pogon štirikolesni, oprema povprečna, cena hitro zraste preko 15 tisoč evrov, kar ni več tako ugodno. Še vedno pa ceneje od konkurence. Ugodna sta recimo tudi nissan juke in novi opel mokka, ampak so povprečne cene že bližje 20 tisočakom. In to je spet povsem razumljivo.
Še huje je, ko gremo po lestvici višje. Kolesa postajajo vse širša, nepotrebni okraski vse očitnejši, vozniki pa vse bolj samozavestni. Ne, nesramni bo boljša beseda. Ne želim posploševati, ker so med njimi vsekakor vedno svetle izjeme, ampak žal praksa na cesti večinoma kaže tako. Najbolj pa me zmrazi, ko vidim kakšnega BMWja X5 z gumami širine vsaj 305, kako divja po mokrem in celo po snegu, češ, saj to je terenec in ima štirikolesni pogon, to gre povsod. Ja, do prvega ovinka.
Nerazumljivo je, da so kupci samo zaradi izgleda in višjega sedenja pripravljeni plačati toliko več, da se vozijo slabše in manj varno. Višje težišče pomeni slabšo lego na cesti, to je logično. Velika kolesa, na primer, pomenijo večje stroške pri menjavi pnevmatik, nakupu platišč itd. Velika čelna površina pomeni tudi v vsakem primeru večjo porabo. Vse skupaj zahteva tudi več nevzmetenih mas, da se avtomobil ne bi prekomerno nagibal, in da se vseeno lahko brez sramu zapelje na kakšno slabšo cesto, zaradi česar je udobje vožnje slabše. In veliko je še teh razlogov ...
Vsaka kombilimuzina (ali večja limuzina, če primerjamo z višjim rangom), ki za nameček stane bistveno manj, se pelje bistveno bolje in je cenejša za vzdrževanje. In ima skoraj po pravilu večji prtljažnik. SUVji ali crossoverji oziroma po slovensko križanci, kot tudi pravijo 'mehkim' SUVjem, zavzamejo bistveno več prostora na parkiriščih, so bolj okorni in se praviloma vozijo samo po pločnikih in urejenih cestah. V bistvu se jih več kot pol proda le s sprednjim pogonom. In to je lep dokaz, da jih vozniki res kupujejo samo zaradi izgleda in visokega sedenja. Takšnih in drugačnih zgodbic je v sodobni potrošniški družbi nešteto, poglejte na primer mobilno telefonijo. Ali pa vrste v nakupovalnih centrih. Ali pa samo število nakupovalnih centrov. Eh!
Nov 01, 2012