Omejitve
V zaspanem tednu naredimo 'Volanovci' povprečno vsak po 1000 kilometrov, kar pomeni, da smo na cestah veliko in tudi marsikaj doživimo. Sam pa predvsem opažam, da se le redki držijo omejitev hitrosti na avtocesti. Ko se s Štajerske peljem proti Ljubljani, me, kljub temu da se sam držim omejitev hitrosti, prehiti zelo veliko tistih, ki se jim očitno preveč mudi in na cilj pridejo verjetno dobro minuto prej kot bi sicer...
Situacija je še slabša na odseku avtoceste, kjer opravljajo obnovitvena dela (cestninska postaja Vransko - predor Ločica). Tam se nihče ne drži omejitve 60 km/h, niti tovornjakarji, ki me vztrajno prehitevajo. Ne bom rekel, da omejitev ni pretirana, ker bi se lahko brez težav vsi vozili 80 km/h, vendar so omejitve tam z razlogom. Če se jih ne držimo, se tudi nimamo pravice pritoževati nad položnicami, ki lahko pridejo v poštni nabiralnik.
No, dosti huje je, da se nekateri vozniki požvižgajo na opozorilne table pred predori. Tako je pred predorom Ločica nad hitrim pasom gorel rdeč križec in v večini nam je bilo jasno, da moramo ta pas zapustiti. Voznik prestižnega Audijevega modela je verjetno mislil, da za avtomobile, ki stanejo več kot 60.000 EUR, ta omejitev ne velja, zato je ni upošteval. Na koncu je povozil kos avtoplašča, ki je ležal na cestišču in ga je odneslo na vozni pas, kjer smo vozili drugi. Res, hvala.
Ne bom rekel, da se omejitev držim kot pijanec plota, vseeno pa so omejitve in opozorilne table nameščene z razlogom, da bomo varni mi in drugi v prometu. Upoštevajte jih. Če bi se jih vsi striktno držali, ne bi bilo toliko zastojev in bi se v povprečju vsi vozili hitreje. Razlog je enostaven; ko nekdo vozi prehitro in morajo drugi zaradi njega naglo zavirati, se s tem ustvari verižna reakcija tistih za njimi, tako da vsi začno zavirati, dokler se promet skrajno ne upočasni in celo ustavi. Pa imamo zastoje zaradi neprilagojenih hitrosti.
Oct 25, 2012