Pospešitev uporabe smernikov
Servisni intervali so mnogo daljši, kot pred petdesetimi leti. Avtomobili so udobnejši in prostornejši, zadnja klop se je iz fiksne (še pred dvema desetletjema) spremenila v pomično in zložljivo. Sedeži so postali udobnejši in nastavljivi v vse smeri ter tanjši, zaradi česar je prostora v avtomobilu več. Varnostni pas je hitrejši in ima v vozilih višjega cenovnega razreda neštetokrat uporabne elektronske zategovalnike varnostnih pasov, oblika volanskega obroča pa je postala izjemno ergonomska. Avtomobili so tudi udobnejši in v poletnih mesecih hladnejši, ko bomo izključili človeški faktor, pa bodo še bolj varni.
V vsem tem času pa eden od elementov oziroma njegova postavitev ostaja enaka. Ročica smernikov. Če izvzamemo ferrarija 458 italia, ki je smernike v obliki stikal dobil na volanskem obroču, položaj ročice ostaja že mnogo desetletij enak, levo od volana.
In ves ta čas je položaj napačen, vsaj glede na pomanjkanje uporabe v prometu. Če to pred dvajsetimi leti še ni bil problem, ker je bilo na cestah polovico sedanjega prometa, pa je to problem danes. Smernikov namreč nihče ne uporablja, nikomur se ne splača stegniti prsta par centimetrov proč od volana in ročice poriniti gor ali dol. V praksi tako lahko vidimo, da vas večina pri izhodu iz krožišč ne uporablja smernikov, pri prehitevanju kolesarja ali pešca vas večina tudi očitno ni še slišala, da je potrebno spremembo smeri nakazati s smernikom (ker smo zaradi tega pač vsi bolj varni), bolj pogumni smernikov ne uporabljate niti pri menjavi pasov na avtocesti, pri skakanju iz levega na desni vozni pas Celovške ceste pa smerniki itak nikoli niso bili pomembna postavka.
Zato predlagam sledeče. Ročico smernikov odstranimo in iz stropa naredimo povezavo, na koncu katere bo lesena deščica. Pri vsakem vrtenju volana za več kot 20° naj slednja nežno udari voznika v glavo in tam ostane. Nežno, ker ne želim videvati razbitih glav, le kot opozorilo. Dokler voznik potem sam z roko deščice ne premakne, naj ostane na njegovi glavi in ga moti. Pa sem prepričan, da se bo uporaba smernikov bistveno povečala, saj bo vsak pomikal desčico v pravo smer še pred zavijanjem, da ga le ne bi udarila. Kamera spredaj pa naj še pred tem preverja ali gre za križišče in ne zgolj ovinek ter ustrezno sproži oziroma zadrži sistem. Hm, morda pa celo patentiram tole ...
Jun 28, 2012